V Česku chybí víc než milion turistů. Potřebujeme přilákat lidi z Asie, říká ředitel centrály cestovního ruchu ČR
Cestovní ruch
Ředitel České centrály cestovního ruchu František Reismüller byl hostem pondělního Prostoru pro dva. V rozhovoru si s Martinem Šubrtem povídali o současných trendech a budoucím rozvoji cestovního ruchu v ČR od zimních sportů přes wellness pobyty až po lákání zahraničních turistů.
V Prostoru pro dva se František Reismüller, ředitel České centrály cestovního ruchu, vyjádřil k řadě témat ovlivňujících cestovní ruch v České republice. S ohledem na aktuální zimní sezonu a výzvy spojené s klimatickými změnami zdůraznil potřebu adaptace lyžařských středisek a využití technologického pokroku pro udržení atraktivity turistických destinací. „Je potřeba si uvědomit, že je stále v provozu 70% lyžařských areálů. Nejmodernější a nejvybavenější střediska dokážou udržet dostatečný technický sníh a mají zázemí na to, aby sezona byla úspěšná," uvádí Reismüller. Tato slova odhalují důraz na nezbytnost inovací a přizpůsobení se proměnlivým podmínkám.
Dále Reismüller hovořil o roli České republiky na mezinárodním trhu cestovního ruchu. V kontextu pandemie COVID-19 a následných omezení přišlo Česko o významnou část zahraničních turistů, zejména z Asie. „Chybí nám cirka 1,3 milionu turistů. Musíme nalákat asijské turisty," říká Reismüller. Podtrhuje tak význam strategického marketingu a rozvoje přímých leteckých spojení.
V neposlední řadě se dotkl i budoucího směřování propagace Česka, kde klíčovou roli hraje digitalizace a zaměření na konverzně orientované kampaně. Podle něj je potřeba efektivně využívat marketingové nástroje pro maximalizaci návratnosti investic do propagace.
František Reismüller nabízí pohled na cestovní ruch plný výzev a příležitostí. Jeho slova podtrhují význam adaptability, inovací a strategického přístupu v oblasti cestovního ruchu, které jsou klíčové pro udržení a rozvoj turistického sektoru v České republice.