Reklamy už nejsou tak sexy. AI je vytvoří za deset sekund, říká kreativec Ondřej Hübl
Reklamní průmysl
Ve světě reklamy se mnohdy setkáváme s osobnostmi, které za svou kariéru prošly nevídanými změnami. Jednou z nich je kreativec Ondřej Hübl, jehož nápady bezpochyby formují mediální prostředí. V O všem s Markétou Rachmanovou hovořil o svých začátcích v reklamním průmyslu, jeho současnosti a o tom, jaký dopad má na reklamní prostředí umělá inteligence.
Hübl začínal svou kariéru na Černé hoře v devadesátých letech. „Zažili jsme tam divoký devadesátky. A to opravdu v tom nejlepším," vzpomíná Hübl na dobu, která byla plná improvizace a spontánnosti, což ovlivnilo jeho pozdější tvorbu.
Přechod do Prahy v polovině devadesátých let znamenal pro Hübla nový začátek: „Přestěhoval jsem se do Prahy a začal jsem kariéru jako reklamní textař," popisuje Hübl. Změna prostředí mu otevřela dveře do světa, kde se reklama stala jeho hlavní profesí. „Nebyl jsem v tom sám, měli jsme celý tým," říká o tom, jak velký vliv měla na slavných kampaních kolektivní práce.
Ondřej Hübl také mluvil o dynamice práce v neustále se vyvíjejícím reklamním průmyslu: „Jakmile klienti odhalí, že to není ono, zavolají jinému týmu, a my to pak uděláme za měsíc," vysvětluje proces, kdy jsou agentury pod tlakem časových a kreativních omezení. Toto tempo definuje moderní reklamní scénu, kde je čas stejně důležitý jako kvalita výstupu.
Ondřej Hübl nezapře lásku k inovativním a nápaditým řešením, které v reklamě přináší nový pohled na zdánlivě obyčejné produkty a služby. Přesto sám uznává, že reklamní průmysl může být občas povrchní a rychle se měnící, což může být pro kreativce výzvou. „Reklama už není tak sexy," přemítá nad současným stavem oboru. Přes všechny změny, kterými reklamní svět prošel a stále prochází, zůstává Hüblovi svěží duch, který je připraven čelit novým výzvám s neotřelými nápady.